2014. január 1., szerda

Házi kókusztej és sütőtök curry

A sütőtökkel soha nem voltunk túl jó barátságban, de néhány éve elhatároztam, hogy megpróbálom közelebb engedni magamhoz. Addig csak a hagyományos sütőben sült változathoz volt szerencsém, aminek az illata mindig meggyőzött a kóstolásra, de az évről-évre csalódást okozott. Ez az étel viszont atombomba, ahogy a főszereplő megjelenik a piacon, rögtön elkészül. Csodás, ahogy a tök egy része megadva magát szétfő, és sűrű krémessé varázsolja ezt a csípős-fűszeres egyveleget. 

Mivel Jézuska nagyon szeretett engem, és karira meglepett álmaim robotgépével, nálunk házilag készült a kókusztej - egy liter sűrű, zsíros - kétszázötven forintból, ami tökéletes, mert a megbízható minőségért csillagászati árat kell fizetni mostanában. 
Húsz deka kezeletlen kókuszreszeléket leforráztam egy liter vízzel, egy éjszakát állni hagytam, másnap a turmixgép gondjaira bíztam pár percre, aztán az egészet átszűrtem egy tiszta konyharuhán és jól kicsavartam. Korábban botmixerrel is próbálkoztam, azzal is egész jó anyag készíthető, de ez minden várakozásomat felülmúlta... :)


A curryhez apróra vágtam és megdinszteltem egy fej vöröshagymát és három gerezd fokhagymát, majd hozzáadtam egy evőkanál curry fűszerkeveréket. Ezeket kábé egy percig együtt pirítottam, sűrűn kevergetve. Amikor a fűszerek kieresztették minden illatukat, az alapra rádobtam három szem közepes méretű krumplit kockára vágva és a falatnyira aprított sütőtök is a fazékban végezte só, bors és egy teáskanál chili pehely kíséretében. További pirítgatás után az egészet felöntöttem úgy két ujjnyi vízzel és hagytam, hogy minden jelenlévő puhára főjön. Mikor ez bekövetkezett, hozzákevertem három-négy deci kókusztejet, egyet forraltam rajta és zárásként facsartam bele egy kis citromlevet. Rizzsel vagy lapos kenyérrel szoktuk enni - mindkettővel tökéletesen működik... 

 

4 megjegyzés:

  1. Nos, a kókusztejes anyag kipróbálva. Bár nekem elbírta az 1,5 litert is. De így is nagyon durván jól sikerült.
    Thx, Nóri...

    VálaszTörlés
  2. Na, megvan a 2. rész is. Juhuuu nagyon kuul lett. Brúnónak is nagyon bejött az anyag..

    VálaszTörlés
  3. de jó, örülök nagyon! és köszi :))

    VálaszTörlés
  4. A kókusztejjel készült brokkoli krémleves nagyon finom lett. Megtartjuk! Köszönjük, Nóri! :)

    VálaszTörlés