2017. április 19., szerda

Keleti egyveleg

Az utóbbi közel másfél évben teljesen felhagytam a húsevéssel. Történt már ilyen korábban is, volt hosszabb ideig tartó húsmentes időszak az életemben, de azt hiszem, ez most valahogy más. Előtérbe kerültek nálam a lelkiismereti kérdések. A húson kívül nem veszek újabb, bőrből készült tárgyat, igyekszem elkerülni az ipari termelésből származó tejtermékeket (a korábban literszámra nyelt tejet sikerült teljesen kiiktatnom, már csak néha napján jön be a képbe egy kis termelői sajt) és jobbára tojásból is csak a mama-félét eszem meg, amit az imádva szeretett tyúkjai adnak. Ha nem otthon kajálunk, még nem mindig sikerül összehozni az elképzeléseim szerinti étkezést, de közelítek. Szerencsére egyre több vega és vegán barát hely nyílik Budapesten, szűkös időbeosztás esetére pedig vannak már nagyon jó kis házhoz szállító opciók. Az alábbi, autentikusnak semmiképp nem mondható receptet a Keletben, az egyik kedvenc kávézómban kóstolt indonéz mogyoróvajas grillszendvics ihlette, amit egy kiadós húsvéti séta után kopogó szemekkel toltunk be. 


Pikáns mogyoróvajas sárgarépa pirított rizzsel

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 hüvelykujjnyi gyömbér
2-3 szál nagyobb sárgarépa
5 evőkanál (kb) földimogyoró vaj
1 evőkanál piros curry paszta
opcionális: 2 marék bébispenót levél
jázminrizs (maradék a hűtőből)
2-3 kapirgálós tojás
díszítésnek koriander, ha van

A hagymát finomra vágtam és egy kevés mogyoróolajon megdinszteltem. Eközben a gyömbért és a fokhagymát szinte pépesre aprítottam és hozzáadtam a sercegő hagymához. A sárgarépát julienne-re vágtam és amikor a fokhagyma és a gyömbér illata megcsapta  az orromat, a wokba küldtem a répa csíkokat is. A mogyoróvajat kb. azonos mennyiségű hideg vízzel simára kevertem (nagyjából tartármártás állagúra) és összedolgoztam a curry pasztával. Amikor a sárgarépa már elveszítette nyers állagát, de még roppant a fogam alatt, ráöntöttem a pikáns mogyorós szószt és hozzáadtam a bébispenótot is. A hűtő hideg rizst mogyoróolajon, az eddig használt wokban megpirítottam, félretettem, aztán egy laza rántottát sütöttem a tojásokból, majd a kettőt összekevertem. Tálaláskor korianderrel díszítettem.

1 megjegyzés: