2014. december 15., hétfő

Adventi levesezde

Tegnap az adventi wampolásból hazaérve semmi másra nem vágytam jobban, mint egy forró levesre. A legutóbbi Nők lapjában megfogott egy egyszerű recept Hernyák Tomitól, ami kicsit továbbgondolódott a konyhánkban. Kezdetben egy teljesen másféle verzió keringett a fejemben, de egy hozzávaló híján más irányba mozdultam el. Bár mi nem főzünk ünnepi vacsorát, ezt simán el tudnám képzelni egy expressz karácsonyi menüben, mert szerintem egy egészen elegáns kis fogás kerekedett ki belőle.



Fehérboros csicserileves pulykával és sült almával

Hozzávalók:

1 fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1dl jó minőségű száraz fehérbor
1 konzerv csicseriborsó
30 dkg pulykamellfilé
1 szál rozmaring
só, bors
2db közepes méretű alma

Elkészítés:

Az apróra vágott hagymát vaj és olaj keverékén kis só hozzáadásával megdinszteltem, felöntöttem egy deci borral és ugyanennyi vízzel, és botmixerrel olyan simára turmixoltam, amilyenre csak tudtam. Ezután hozzáadtam egy szép szál rozmaringot, a lecsöpögtetett és átöblített csicseriborsót, és még körülbelül fél liter vizet (alaplével jobban hangzik és nyilván finomabb is, de az most éppen nem volt), bátran sóztam és borsoztam, néhány perc után pedig a falatnyi kockákra vágott pulykahúst is a borsó után dobtam. Újabb percek múlva, amikor a hús teljesen átfőtt, elzártam alatta a gázt. Mialatt főtt a leves, felkockáztam két piros almát. Egy serpenyőben vajat hevítettem és megpirítottam a gyümölcsdarabokat, a végén pedig az egészet a leveshez kevertem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése