2014. június 9., hétfő

Pirosfehér

A nemrég elkövetett szeddmagad eprészkedés alkalmával hárman majdnem tíz kiló gyümölcsöt gyűjtöttünk be nem egészen egy óra alatt. Nem volt sokkal olcsóbb, mintha csak simán megvettük volna valahol az út szélén, de ezek a bogyók legalább nem fürdőztek benzingőzben, és saját kézzel szedni, válogatni mindig jobb. A felhalmozott készlet nagy része lekvárként végezte, és épp a dunsztban csücsül, egy fél kiló viszont egy jó kis vaníliás tejberizs méltó társaként született újjá, eperöntet formájában.

Hozzávalók az öntethez:

50 dkg eper
3 evőkanál barnacukor
0,3 dl rum

Hozzávalók a tejberizshez:

1 bögre desszert rizs
2 bögre rizstej/tej
egy vaníliarúd
2 evőkanál barnacukor
3 dl habtejszín

Elkészítés:

Az epret megtisztítottam, feldaraboltam, összekevertem a cukorral, és kábé fél órát főztem, amíg híg lekvár állagú nem lett. Levettem a tűzről és hozzákevertem a rumot (és élveztem, ahogy a rum és az eper illata bejárja az egész lakást).

A tejberizshez a rizst feltettem főni annyi vízzel, amennyi éppen ellepte. Miután magába szívta az összes folyadékot, hozzáadtam a vanília rudat és a kikapart magjait, a cukrot és felöntöttem a rizstejjel. Amikor ez is elfőtt róla, levettem a tűzről. A végén fedő alatt pihentettem, amíg teljesen megpuhultak a rizsszemek. A tejszínből habot vertem, aminek a felét óvatosan a langyos tejberizshez kevertem, a másik felével pedig a kiporciózott adagokat díszítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése