2014. március 4., kedd

Napsütés helyett: spagetti sütőtökkel és mozzarellával

Úgy néz ki, a szombati napsütés egyelőre csak beetetés volt. És, bár nem volt éppen zord a tél, meg a tavasz illatát is érezni már a levegőben, egyre türelmetlenebbül várom, hogy megadja magát ez a nyirkos szürkeség és átadja a terepet a megújulásnak. Addig is, én ezzel a recepttel kompenzálok, és mutatok fityiszt az időjárásnak. Igaz, hogy a sütőtök még téli hozzávaló, a színek és a fűszerek viszont már a nyarat idézik _ így lesz ez tökéletes megoldás erre az átmeneti időszakra.

Hozzávalók

A fűszerkeverékhez:

1 teáskanál szárított levendulavirág
1 teáskanál szárított bazsalikom
4-5 ág kakukkfű leveleire szedve (vagy 1 teáskanál szárított kakukkfű)
1 citrom reszelt héja
1 mokkáskanál só
bors



A tökös raguhoz:

1 kisebb sütőtök
4 szál újhagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1dl tejszín
1 zacskó mozzarella

+ egy csomag spagetti

Így készült:

Az újhagymát felaprítottam és kevés olajon megdinszteltem. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát és hagytam, hadd illatozzon kicsit. A megtisztított sütőtököt falatnyi kockákra vágtam és a hagymás keverékre dobtam, nagy lángra váltottam és picit megpirítottam. A fűszereket összekevertem és a tökhöz adtam. Egy kicsit még együtt sütöttem őket, aztán egy pici vizet öntöttem alá. Amikor minden falat megpuhult, hozzáadtam a tejszínt, forraltam még rajta egyet és elzártam a gázt. Az én ízlésem szerint a ragu még kért egy kis sót és citromlevet és jött még hozzá egy zacskó felkockázott mozzarella, ami szépen szétolvadt a forróságban.

A kifőtt spagettit összekevertem a krémes tökös egyveleggel és tálaltam.


6 megjegyzés:

  1. ...ez lesz ma a vacsim...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, neked is ízlett. Már, ha tényleg ez volt a vacsi! ;-)

      Törlés
  2. bármikor felvállalom a kóstoló szerepét :)))

    VálaszTörlés
  3. Azon kívül, hogy egészségesnek, ízletesnek tűnik, én még az illatát is "érzem"! A stílus meg egyszerűen elragadó! :)

    VálaszTörlés